Kijken jullie mee naar de activiteiten bij juf Lore in de STEM-klas?
Levend programmeren:
1 iemand geeft de opdrachten en de andere kleuter voert de opdrachten correct uit.
Vb. 2 stappen vooruit, 1 stap naar links, ...
Bij welke afbeelding eindig ik?
1 iemand geeft de opdrachten en de andere kleuter voert de opdrachten correct uit.
Vb. 2 stappen vooruit, 1 stap naar links, ...
Bij welke afbeelding eindig ik?
Programmeren met de Beebot:
Niet gemakkelijk, maar na veel oefenen lukt dit telkens beter!
Niet gemakkelijk, maar na veel oefenen lukt dit telkens beter!
Samen een knikkerbaan maken.
Probleemstelling: De knikkerbaan moet hoog starten om de knikker te laten rollen.
Probleemstelling: De knikkerbaan moet hoog starten om de knikker te laten rollen.
Samen robotjes maken met verschillende onderdelen.
De weg volgen aan de hand van de pijlen.
Dit met controlekaarten. Heb ik alles juist uitgevoerd en eindig ik bij de correcte afbeelding?
Dit met controlekaarten. Heb ik alles juist uitgevoerd en eindig ik bij de correcte afbeelding?
Experimenteren in de rijstbak + ontdekken: Wat is magnetisch?
De juf geeft een beschrijving en de kleuters zoeken de juiste robot.
Opdrachtkaarten en zo de kunstwerken nabouwen met de magnetische blokken.
Leg de juiste schijven bij het juiste kleur + werken met de magnetische staaf.
Daarnaast geef ik ook schrijfdans in kleine groep. Hier werkten we rond de begrippen 'Hoog en laag'
Schrijfdans met de begrippen 'rond (cirkel), groot, klein, traag, snel'
We deden dit met scheerschuim op muziek!
We deden dit met scheerschuim op muziek!
We gingen ook samen naar de winkel. Dit in thema 'Fruit'
Wegen + ontdekken wat is 'Zwaar en licht', fruit leren kennen, een quiz: beschrijving van een stuk fruit en de kleuters moesten raden, ...
Als kerst op de taart kreeg elke kleuter een gratis appeltje 😀
We zochten ook de ingrediënten om een appeltaart te maken.
In klas bakten we samen en mochten we natuurlijk ook proeven!
Wegen + ontdekken wat is 'Zwaar en licht', fruit leren kennen, een quiz: beschrijving van een stuk fruit en de kleuters moesten raden, ...
Als kerst op de taart kreeg elke kleuter een gratis appeltje 😀
We zochten ook de ingrediënten om een appeltaart te maken.
In klas bakten we samen en mochten we natuurlijk ook proeven!