De voorbije periode werkten we rond het 'thema slaaplekker Rosalie'.
We startten met het dramatiseren van het verhaal, gebracht door de juffen.
Dit werd gebracht in twee delen.
Na het eerste deel konden de kleuters per twee voorspellen hoe het verhaal zou aflopen.
Daarna werd het verhaal op heel wat verschillende manieren gebracht.
Zo konden ze ook het verhaal beluisteren op de computer. Er werd ook 'schetsend verteld'.
In het poppenhuis speelden we ook het verhaal van Rosalie na.
Tijdens de Jeugdboekenmaand besteedden we extra aandacht aan verhalen. Niet alleen in onze klas, maar ook eens op een andere locatie!
We bakten koekjes, net zoals Rosalie in het verhaal!
Wat is goed en wat minder goed? Kunnen we dat herkennen, verwoorden en sorteren?
In de plasticine hoek maakten we uit plasticine een stapel koekjes met een opdrachtkaart.
We maakten een memory met woorden uit het verhaal (gekozen samen met de kleuters).
Enkele tekenaars uit de klas tekenden zorgvuldig de kaartjes.
Eerst speelden we de memory klassikaal, daarna konden we dit helemaal zelfstandig!
We tekenden ons avondritueel en daarna mochten we dit verwoorden en typte de juf dit erbij!
We maakten magisch maanpoeder, om daarna woorden vanuit het boek in het maanpoeder te verstoppen en zorgvuldig trachten de letters te herkennen.
We maakten opnieuw een wandeling in de buurt en bekeken wat we zien nu het lente is geworden!
We gingen met de kleuters op uitstap naar Rollebolle.
Klimmen, klauteren, fietsen en vooral veel plezier. Een sportieve dag om nooit te vergeten!
We maakten ons paaswerkje stap voor stap.
Het resultaat!
Voor de vakantie namen we met de school deel aan het solidair maal. Samen genoten we van een eenvoudige, lekkere maaltijd en stonden we stil bij het belang van delen en zorgen voor elkaar.
Het was een warm moment van verbondenheid, samen eten en even écht tijd maken voor elkaar.