We vertrokken dit keer niet vanuit een vooraf bepaald thema. Maar wel vanuit wat er leeft in de klas.
Er werd tijd gemaakt om extra te observeren, mee te spelen, te werken aan taakspanning en concentratie en de interesses van onze kleuters!
Zo wilden ze over enkele dieren meer te weten komen (dalmatiër en de zwarte panter).
Andere kleuters wilden graag nog eens vrij schilderen.
Juf Fienelotte kwam langs met een rabarberblad en zo konden we nog eens het verhaal 'Slaaplekker Rosalie' hier bij betrekken.
Daarna volgde een proevertje zonder én met suiker er op.
We maakten samen met juf Lore een brainstorm rond de interesses/verlangens van de kleuters en probeerden gedurende die periode hier zo veel mogelijk op in te gaan.
Enkele voorbeelden:
Onze winkel werd een schoenwinkel genaamd 'POPI', de hometrainer van juf Fienelotte kwam even in de klas,...
Daarnaast kwam juf Katrien langs om een media-les te geven. De kleuters kregen een Ipad en hierbij moesten ze goed luisteren naar de opdracht om zo de kleurplaat correct te kunnen kleuren.
De schrijfdans gooiden we dit keer ook over een andere boeg. We gingen per twee aan de slag en tekenden schrijfpatronen op de rug van ons vriendje. Daarna mocht dat vriendje 'schrijven' wat hij/zij had gevoeld. Heel leuke ervaring!
Hieronder enkele foto's van de voorbije periode:
Starten vanuit de brainstorm.