De voorbije periode werkten we rond het boek 'Eén voor jou, twee voor mij'.
We legden de klemtoon op tellen en verdelen.
We maakten een uitstap naar het Sterrebos en kregen een rondleiding, gegeven door een gids ter plaatse.
We kwamen heel wat te weten over de bosdieren en deden daarnaast leuke spelletjes!
We kwamen heel wat te weten over de bosdieren en deden daarnaast leuke spelletjes!
De voorleesweek lieten we ook niet aan ons voorbij gaan.
Er werden leeshoekjes ingericht op de speelplaats en ouders en/of grootouders kregen de kans om een verhaal te vertellen in onze klas. Zeer leuk moment!
Er ging ook een voorleeskarretje doorheen de klassen.
Juf Lore liet de kinderen kiezen uit verschillende prentenboeken.
Het verhaal 'één voor jou, twee voor mij' werd op allerlei manieren voorgelezen. Tot slot konden de kleuters het (ingesproken) verhaal door juf Lore herbekijken op de tablet.
We gingen tijdens het thema aan de slag met tellen.
Wie heeft er de meeste? Ook (eerlijk) verdelen kwam aan bod.
Kringspel, hoeveel paddenstoelen staan er op je rug?
Leeg, halfvol en vol werden geoefend in de zandbak!
Schrijfpatronen werden geoefend op het schrijfbord en daarna op papier.
We speelden het verhaal klassikaal na in de kring... en daarna konden de kleuters zelfstandig aan de slag.
Op de verteltafel konden de kinderen het verhaal naspelen in het klein.
We maakten een verteldoos om nadien mee te nemen naar huis.
Eerst tekenden we beer, wezel en vos aan de hand van een stappenplan.
Daarna gingen we aan de slag met onze schoendoos!
En het resultaat mag er zijn! Kijk maar!
Beer is groot en wezel is klein... Sorteren van groot naar klein of van klein naar groot.
Geen gemakkelijke klus!
De meiden plaatsten de jongens van groot naar klein en jongens zagen dat het goed was.
Woorden stempelen en letters herkennen.
Geheugenspel met voorwerpen uit het verhaal. Wat is er weg?
Het eerste leerjaar kweekte champignons, dus we namen eens een kijkje.
Hoe ze dat deden vertelden de kinderen samen met juf Justine
Het bijbelverhaal van Zacheüs werd verteld.
Als rustig moment gaven we elkaar een massage en vertelden we stukken van het verhaal.
Tot slot maakten we nog een seizoenswandeling. De herfst beleven met alle onze zintuigen!