We startten ons thema met een tovershow van de juffen. De kleuters keken met open mondjes!
Er kwam een echte heks in onze klas! Ze had een 'vertelkastje' mee. We konden samen heerlijk rijmen!
Daarna gingen we zelf aan de slag en toverden we in onze toverhoek.
We toverden tekeningen te voorschijn met lijm en zand.
We maakten onze eigen naam en die van de vriendjes in geheimschrift!
We experimenteerden met kinetisch zand.
Kunnen we een heksenketel maken met materiaal uit de bouwhoek? Samen aan de slag!
Eerst een plan, daarna de materialen uitzoeken en bouwen maar!



Tijdens het thema vertellen we ook verhalen aan elkaar in de
boekenhoek/poppenhuis...
boekenhoek/poppenhuis...
We speelden klasdoorbrekend. Bij juf Fienelotte konden de kleuters genieten van een schimmenspel, bij juf Queenie was er een klankverhaal en in onze klas kwamen de derde kleuters luisteren naar een tekenverhaal!
Toverstaf/stok schilderen.... of maken met blokken.
Inspraak voor de kleuter! We gingen stemmen, welk boek leest de juf voor?! Het boek met de meeste stemmen werd verteld. Joepieee!!
Zeepbellen toveren uit water en afwasmiddel. Hokus pokus pats ik wou dat er een zeepbel was!
In de stemklas gingen we aan de slag met QR-codes. We scanden en deden daarna met juf Lore opdrachten doorheen de schoolgebouwen, telkens gelinkt aan een code.
We werkten herhaaldelijk rond het boek van heksje Mimi. Hier legden we in de kring de prenten van het verhaal in de juiste volgorde.
Daarna zelf aan de slag met de prenten uit het boek!
Tot slot hielden we in de klas een tovershow. We maakten ingangskaartjes, verkochten ze aan de klasgenoten en daarna gingen enkele kleuters die wilden een tovertrucje tonen.
De kaartjesmakers Kaartjes verkopen...
Nog spannende muziek en... de ... show ... kan... be ginnen!!!