Sinterklaas... spannende periode voor de kinderen.
Zeker wanneer de vraag komt van Sinterklaas om zijn Pieten op onze school een weekje mogen logeren.
Dat gebeurde niet onopgemerkt!
In de plusklas namen ze een ontbijt, in de peuterklas wasten ze zich en lieten ze het ook niet proper achter!
Tot slot hadden ze er ook in het eerste leerjaar en de turnzaal een boeltje van gemaakt.
De Pieten lieten ook het boek liggen van Sinterklaas. We voelden ons zo vrij om er even in te piepen en aan te voelen. SShhttt!
De pieten kwamen ook in onze klas even op bezoek, daar maakten ze gelukkig geen rommel.
Ze lieten voor de kleuters letterkoekjes achter op de banken. Zo fijn om de klas binnen te komen!
We telden de dagen af tot aan het hoogbezoek met onze aftelkalender en eindigden de week met een ontmoeting met de Sinterklaas en de Pieten.
We brachten voor de Sint en zijn Pieten een 'geluidentrechter' naar voor.
Die kan je terugvinden in de liedjes -en versjesmap. Jouw kleuter kan die al goed 'aflezen'!
We eindigden de dag met een Pietenparcours, daarbij kregen we van de Roetpieten een Pietendiploma!
Na het sporten konden we nog genieten van een klaaskoek. Zo lekker!
Rollenspel met de stoomboot/Sint/Piet/paard en pakjes om zo heel wat taal uit te lokken.
Randy, een pianist kwam ook op bezoek. De kleuters kregen een interactieve proefles en genoten met volle teugen!
Maar ook rollenspel in het poppenhuis kon niet ontbreken!
Met clics nog extra attributen maken?! Gelukt!
Sint en Piet tekenen aan de hand van een stappenplan.
Een Pietenparcours in de turnles bij juf Lore. Er waren zelfs stokpaardjes om het extra te bemoeilijken!
We speelden een 'rijmrun' op de speelplaats.
Vonden we woorden die rijmden op paard? Dak? ... Rennen maar!
Vonden we woorden die rijmden op paard? Dak? ... Rennen maar!
De voorbije periode lag de focus niet alleen op Sinterklaas. We legden ook het accent op muziek.
Zo maakten we kennis met de xylofoon.
Eerst onder begeleiding waargenomen, om daarna wat vrijer ons muzisch te uiten.
Eerst onder begeleiding waargenomen, om daarna wat vrijer ons muzisch te uiten.
Gecombineerd met de instrumentenbak uit onze klas en ook met het keyboard.
Klassieke muziek linken aan gevoelens. Eerst beluisteren en daarna nadenken over het gevoel die hierbij volgens jou past.
Expressief doen alsof we zingen en hierbij schrijfpatronen als klanken uit onze mond laten komen.
Randy, een pianist kwam ook op bezoek. De kleuters kregen een interactieve proefles en genoten met volle teugen!
De tante van Lotte liet ons kennismaken met de dwarsfluit.
We boetseerden xylofonen uit plasticine (van groot naar klein).
Legden zorgvuldig 'loose parts' op afbeeldingen van de Sint.
Genoten van een lesje schrijfdans.
Tot slot stel ik je graag nog even voor aan Maryia, misschien heeft jouw kleuter het al verteld.
We hebben er een nieuwe derde kleuter bij.
We hebben er een nieuwe derde kleuter bij.
Wat kunnen onze kleuters goed zorg dragen voor iemand nieuw. Hartverwarmend om te zien.
Welkom lieve meid!